KAŻDA MODYFIKACJA JEDNOSTKI STERUJĄCEJ (zarówno remapping , jak i moduły), ZMIENIA CHARAKTERYSTYKĘ POJAZDU , TYM SAMYM POJAZD TRACI HOMOLOGACJE DOPUSZCZAJĄCĄ DO RUCHU. W codziennym użytkowaniu , jak i na przeglądach diagnostycznych, czy podczas kontroli organów uprawnionych jest to raczej nie do udowodnienia , że motocykl posiada inne parametry. Dodać należy , że przyjmuje się, że obecnie ok. 70-80% motocykli nie powinno się poruszać po drogach publicznych, gdyż samo założenie układu wydechowego czy kierunkowskazów led bez atestu dopuszczającego do ruchu jest jednoznaczne z utratą praw homologacyjnych.
GWARANCJA w świetle prawa zostanie utracona , ale… w zdecydowanej większości motocykli ASO nie jest w stanie określić czy dokonano zmian w ECU , a w przypadku modułu czy go nie wypięto z instalacji na czas wizyty w ASO. W przyp. remappingu ocena zmian może być dokonana u… tunera 😉 , lub podczas pomiaru mocy na hamowni.
Innym aspektem jest fakt, że podczas wgrywania aktualizacji przez ASO cała praca tunera może być nieodwracalnie zaprzepaszczona (np. BMW).